Adategyeztetési eljárás kezdeményezésekor az ONYF adategyeztetési szolgáltatásának ügyfelek által elérhető felületén a TAJ számának megadásakor "Azonosítási hiba" üzenet jelentkezik akkor, ha az Ügyfélkapun megadott személyes adatai és a hatósági nyilvántartásban szereplő személyes adatai nem egyeznek meg.

A kérelem benyújtásakor ugyanis - az Ügyfélkapun történő bejelentkezés során elvégzett automatikus azonosításon túlmenően - a megadott TAJ szám alapján ún. viszontazonosításra kerül sor. Ennek során a rendszer megvizsgálja az Ügyfélkapus regisztrációnál megadott adatok és az ÁNYK űrlapon feltüntetett TAJ szám alapján a nyugdíjbiztosítás hatósági nyilvántartásában beazonosított személy adatainak egyezőségét. A sikeres viszontazonosítást követően van csak lehetőség az adategyeztetési kérelem letöltésére, illetve annak elektronikus úton történő benyújtására. Amennyiben az adatok között bármilyen eltérés tapasztalható, a viszontazonosítás sikertelen, és a rendszer nem engedi a továbblépést és a nyomtatvány beküldését.

Az Ügyfélkapun történő bejelentkezést követően, a bal oldalon található menüsorból a "Saját adatok" fülre kattintva lehetősége van adatainak ellenőrzésére, valamint a megjelenő felület jobb alsó sarkában a "Személyes adatok frissítésére".

Amennyiben eltérést tapasztal a személyes adataiban és az adatok frissítése nem vezet eredményre, úgy az adatainak a tisztázását és javítását szíveskedjen az állandó lakóhelye szerint illetékes kormányhivatal járási hivatalának egészségbiztosítási szakterületénél kezdeményezni. Az ONYF-hez kéthetente érkezik új adatállomány, amely tartalmazza a személyes adatokban bekövetkezett változásokat.

Az ismételt adategyeztetési eljárás kezdeményezését megelőzően kérem, szíveskedjen, az Ügyfélkapun belépve az ügyfélkapus adatainak frissítését a "Saját adatok" menüt kiválasztva a "Személyes adatok frissítése" gombra kattintva ismételten elvégezni.

Amennyiben a frissítést követően a "Saját adatok"-nál a javított adatok jelennek meg, lehetősége van az ONYF honlapján keresztül a "Nyugdíjbiztosítási adategyeztetés" menüpont, majd a "Használom a szolgáltatást" opció választásával az ügyfelek által elérhető felületen -TAJ számának megadását követően - a megjelenő oldalról letölteni az adategyeztetési eljárás megindításához szükséges  ÁNYK nyomtatványkitöltő segédprogramot valamint az eljárás megindításához szükséges "Kérelem az adategyeztetési eljárás megindításához" nyomtatványt.

A nyomtatványt szíveskedjen az ÁNYK nyomtatványkitöltő segédprogram segítségével kitölteni és a titkosított kr. állományt az Ügyfélkapun keresztül feltölteni, annak érdekében, hogy adategyeztetési ügye indulhasson.