Elérhetőség típusa Igazgatóság

Illeszkedve a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program Egyszerűsítési Programjához, az ügyfélbarát közigazgatási rendszer kialakításának folyamatában tett újabb lépésünk eredményeként 2013. július 15. napjától honlapunkon elérhető az online időpontfoglalási naptár alkalmazás, amelynek használatával előzetesen kiválasztott időpontban jelenhetnek meg ügyfeleink a lakóhelyük szerint illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatási szervnél, valamint az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Nyugdíjfolyósító Igazgatóságának ügyfélszolgálati munkatársainál. Az alkalmazás segítségével időpont foglalható

- új ügy indításához,
- folyamatban lévő ügyben történő érdeklődéshez
- hozzátartozói ellátások,
- nyilvántartás és adatszolgáltatás foglalkoztató képviselője részére,
- méltányosság gyakorlásával adható ellátások,
- nyugdíjszolgáltatásra irányuló megállapodások,
- kérelmek,
- öregségi típusú nyugdíj ügyek,
- baleseti vagy rokkantsági járadék,
- adategyeztetés,
- társadalombiztosítási egyéni számla ügykörökhöz,
- továbbá a nyugellátás folyósításával kapcsolatos ügyekhez.

Az online időpontfoglaláshoz elektronikus levelezési cím szükséges, mivel ezen keresztül lehetséges a foglalás megerősítése, illetve az időpont lemondása. Amennyiben elektronikus levelezési címmel, illetve elektronikus hozzáféréssel nem rendelkezik, adategyeztetés ügyben lehetősége van időpont foglalására telefonon a Call Centeren keresztül, illetve a lakóhely szerinti nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv telefonos vagy postai úton történő megkeresésével. A Call Center belföldi vezetékes telefonszámról ingyenesen a 06-80-205-444-es zöld számon, mobiltelefonról és/vagy külföldről +36-1-459-9700 számon érhető el, a hívó fél költségére.

A fenti ügyekben a lakóhely szerint illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv jogosult igény-felvételre és általános tájékoztatásra, ezért szíves figyelmükbe ajánljuk, hogy amennyiben mégis az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Nyugdíjfolyósító Igazgatóságán kívánnak személyesen megjelenni, az utazási költséget nem áll módunkban megtéríteni.

A hivatásos szolgálatot teljesítők hatósági ügyeiben, a szociális biztonsági rendszerek koordinálásáról és annak végrehajtásáról szóló uniós rendeletek hatálya alá tartozó, a szociális biztonsági (szociálpolitikai) egyezmények alapján járó nyugellátás megállapításával, adategyeztetési eljárás lefolytatásával, valamint a külföldön élő vagy tartózkodó személy esetén a nyugellátás megállapításával, adategyeztetési eljárás lefolytatásával kapcsolatos hatósági ügyekben az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Nyugdíjfolyósító Igazgatóságának megállapítási szakterülete (1081 Budapest Fiumei út 19/a.) jár el első fokon.

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Központjánál jogorvoslati eljárás keretében folyamatban lévő ügyben történő időpontfoglalás esetén az 55-ös, 155-ös vezérszámmal kezdődő ügyszám helyett az elsőfokú döntésen szereplő ügyszámot szíveskedjenek megadni, mivel az érintett ügyekben az elsőfokú döntést kiadó nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv általános tájékoztatásra jogosult, ezért az időpontfoglalás is ennek megfelelően történik.

Az időpontfoglaló alkalmazás jövőbeni fejlesztésének érdekében szívesen fogadjuk észrevételeiket, javaslataikat az onyf@onyf.hu e-mail címen.

Természetesen, állunk rendelkezésére azon ügyfeleinknek is - a megszokott ügyfélfogadási rendben - akik lefoglalt időpont nélkül jelennek meg az ügyfélszolgálatokon.